Tip Magnet Rezeki: Anak anda kerap demam, selesema atau jatuh sakit?

Monday, August 25, 2014

Anak anda kerap demam, selesema atau jatuh sakit?

Assalamualaikum..

Siapa ada pengalaman anak kerap sangat jatuh sakit? Tak kira la demam, selesema atau batuk. Pengalaman saya, MRA ni tak la selalu sangat tapi dalam sebulan mesti ada la jugak terkena demam/selesema.Kalau demam tu memang teruk gak, tak tidur la saya dibuatnya. Sebabnya dia jenis tak boleh la kalau rasa tak selesa sikit memang menangis dan meraung-raung sampai muntah. Kadang-kadang batuk tu sikit ja, tapi sebab dia akan terjerit-jerit akibat tidak selesa, habis la muntah. Kira dalam satu malam 2-3 kali terpaksa tukar baju, seluar dan cadar sekali! Cuba bayangkan saya yang perlu bekerja pada esok hari. Kadang-kadang terpaksa la EL. Tapi kalau ada kerja penting di pejabat terpaksa la pergi pejabat jugak. Ada sekali tu saya hampir-hampir kemalangan akibat memandu sambil tidur. Huhuhu...

Nampak tak kesannya  kalau anak kerap jatuh sakit. Mesti risau kan, tambahan pula kalau kita bekerja. Itu belum lagi yang hantar anak-anak ke taska. Menurut pengalaman rakan-rakan saya yang hantar anak ke taska, kebarangkalian jatuh sakit tu lagi tinggi. Sebab anak-anak akan lebih terdedah kepada virus dan sebagainya. Kita pun tak tahu tahap kesihatan kesemua anak di nursery tu kan.

Saya seboleh-bolehnya akan elakkan anak dari mengambil ubat-ubatan kecuali jika suhu terlalu tinggi. Awal-awal dulu saya belikan minyak ikan scott emulsion sebab teringat masa kecik-kecik dulu ayah & mama bagi kami adik beradik scott emulsion. Pastu saya beli jugak Appeton untuk tambah selera makan dan ketahanan badan anak.

Tapi bila dah kenal shaklee, saya dah jumpa supplemen terbaik untuk anak. Disebabkan anak saya agak susah nak makan, saya belikan Meal Shakes yang kaya dengan zat, vitamin dan mineral. Kiranya walaupun dia mungkin tak dapat zat yang cukup dari pemakanan harian, Meal Shakes mampu membantu.



Untuk ketahanan badan dia pulak saya beri chewable vita C. Mudah ja makan chewable vita C ni, boleh kemam-kemam dalam mulut. Budak-budak memang suka la. Selain baik untuk imun, ia baik juga untuk kulit, tulang dan gusi. Satu biji chewable Vita C bersamaan 1/2 biji oren.

Yang saya perasan, sejak anak saya ambil Chewable Vita C dan Meal Shakes ni, dia dah jarang demam dah. Kalau demam pun, masih sangat aktif dan cepat je baik. Alhamdulillah dengan izinNya jua. Saya dah lama tak perlu berjaga malam, tukar pakaian dan cadar berkali-kali macam dulu, sebab tu la terasa sangat perbezaannya.. haha..

Sekarang bukanlah tak demam langsung. Demam tu pun kan salah satu petanda badan sedang bertindakbalas melawan penyakit/virus dan sebagainya. Cuma jarang la. Kalau demam, apa yang saya buat?

Saya pastikan tak skip Meal Shakes & Vitamin C untuk dia pada hari tersebut. Saya juga akan beri dia Nutriferon, juga dari Shaklee. Nutriferon ni berfungsi meningkatkan tahap imunisasi.. Immune booster gitu. Ia berfungsi menggalakkan penghasilan interferon secara semulajadi sekaligus meningkatkan kesihatan sistem imun. Satu sachet je sehari, letak sikit-sikit dalam minuman anak yang demam. 

Nutriferon juga sangat membantu


Dalam masa yang sama saya akan sentiasa memantau suhu anak. Termometer memang dah tersedia sentiasa. Kalau teruk sangat, atau suhu tidak menurun baru saya akan berikan ubat demam. Tapi setakat ni memang tak sampai tahap tu lagi. Selalunya sehari atau dua hari dah baik demam tu.

Antara bahan yang terlibat bila anak demam / selesema :)

Syukur sangat dapat berikan anak yang terbaik. Vitamin shaklee adalah 100% semulajadi, tiada pewarna dan perasa tiruan. Juga lengkapp dengan ujian-ujian kualiti dan klinikal saban tahun. Alhamdulillah.

Jika anda perlukan suplemen Shaklee boleh hubugi saya:

Jadual Pemakanan & Konsultasi PERCUMA!


No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard