Tip Magnet Rezeki: 7 Fakta Yang Anda Terlepas Pandang Tentang Purple Carrot

Tuesday, September 23, 2014

7 Fakta Yang Anda Terlepas Pandang Tentang Purple Carrot

Assalamualaikum

Purple Carrot
Semalam saya duk baca tentang purple carrot. Kan salah satu ramuan dalam Vivix tu purple carrot kan, nak juga tahu kenapa mesti purple carrot yang menjadi ramuan suplemen berprestij seperti VIVIX tu. Kenapa saya kata berprestij?

Vivix sememangnya berada di dalam kelasnya yang tersendiri
Betul.. Vivix adalah yang termahal jika dibandingkan dengan suplemen Shaklee yang lain. TETAPI, jika dikira dari sudut khasiat, ramuan yang digunakan, ternyata harga tersebut jauhh lebih murah tau. Setakat ini tiada suplemen anti oksidan yang mampu digandingkan kualitinya dengan Vivix. Bahan-bahan yang digunakan dalam Vivix juga sukar ditemui.

Bahan aktif dalam Vivix yang sukar ditemui

Purple Carrot
Ok jom kita teruskan penerokaan tentang purple carrot. Purple carrot ni, walaupun nampak macam pelik, (Sebab jarang jumpa kan) banyak sangat khasiatnya yang kita tidak ketahui. Jom kita tengok satu persatu.

1. Anti Oksida
Puple carrot ni lebih bersifat anti oksida berbanding carrot lain yang selalu kita jumpa. Ia berfungsi sel badan kita yang terdedah kepada radikal-radikal bebas yang boleh menyebabkan pelbagai pelbagai kerosakan terhadap tubuh badan.



2. Anti Radang / Anti Inflammatory
Purple carrot juga bersifat anti radang. Sebab tu ia sangat sesuai diamalkan oleh orang yang mengalami sakit-sakit sendi atau arthritis.

3. Anti Carcinogen
Purple carrot yang bersifat anti carcinogen  ni sangat baik untuk membantu tubuh melawan KANSER bagi pesakit kanser. Ia juga mampu mengurangkan risiko kanser kepada pengamalnya..

4. Antiviral, Antiseptic, Antimicrobial
Ia juga mmapu melawan virus dan bakteria yang mudah tersebar seperti flu, campak dan lain-lain jangkitan dalaman seperti jangkitan saluran kencing, mulut dan perut.

5. Vitamin A
purple carrot mempunya kadar Vitamin A yang tinggi. Ia sangat bagus untuk mengelakkan arteri tersumbat dan secara tidak langsung mampu mencegah STROK. Ia juga kaya dengan Vitamin B, C dan E yang bagus untuk merendahkan kadar kolesterol.

6. Akar
Akar Carrot purple digunakan untuk merawat masalah usus, penghadaman, tonsil dan sembelit.

7. Jus Purple Carrot
Jus purple carrot didapat berkesan untuk merendahkan tekanan darah, menstabilkan bacaan gula bagi pesakit diabetes dan membantu penyakit hati & jantung. Ini adalah hasil kajian yang dibuat oleh Universiti Queensland.



Dimana nak dapatkan Purple Carrot ni?
Purple carrot ni sebenarnya agak sukar ditemui disini. Kalau ada pun, anda tak mungkin boleh merasai khasiatnya setiap hari. Tapi jangan risau, anda masih boleh dapatkan purple carrot dalam Vivix Shaklee! Bukan je dapat carrot purple, malah 3 lagi ramuan yang saya sebutkan diatas tadi. Anda hanya perlu ambil 1 sudu kecil sehari. Sebotol boleh ertahan sehingga dua bulan.

Hanya 1 sudu kecil vivix sehari


Jika anda berminat nak dapatkan Vivix boleh hubungi saya ok.



No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard