Tip Magnet Rezeki: Hilang gigi di usia muda?

Wednesday, September 17, 2014

Hilang gigi di usia muda?

Assalamualaikum semua..

Penah tak dengar kisah ibu hamil kehilangan gigi setiap kali hamil?? Haa..kes kurang kalsium le tu.. Saya dah dengar 2-3 kes macam ni. Bayangkan kalau 7 orang anak, maka akan kehilangan 7 gigi sekurang-kurangnya. Huhu... Tak sanggup rasanya..

Ibu hamil perlukan 1200mg - 1300mg kalsium sehari atau bersamaan 1 liter susu segar.

Kalsium penting utk tumbesaran bayi terutamanya semasa pembentukan tulang, bayi akan menyerap kalsium sedia ada yg dimiliki ibu. Kegagalan si ibu menggantikan kalsium itu akan memberi kesan yg serius terhadap kekuatan tulang si ibu sendiri.

Inilah antara penyebab ibu2 KEHILANGAN GIGI pada usia muda!

Kalau rasa tak cukup kalsium dan risau kehilangan gigi, tapi tak berapa suka susu, ambil la ostematrix shaklee. Saya sendiri pun jenis yang tak suka susu. Bukanla tahap tak boleh minum langsung cuma tak mampu nak minum hari-hari. Hehe.. (Malas bancuh pun ada sikit²)..

P/s: selain masalah pada gigi, kekurangan kalsium juga menyebabkan anda terdedah kepada risiko osteoporosis tau.

Kalau anda perlukan info lanjut tentang ostematrix boleh hubungi saya ok..

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard