Tip Magnet Rezeki: Sarapan Tinggi Protein Menjadikan Anda Langsing

Friday, October 17, 2014

Sarapan Tinggi Protein Menjadikan Anda Langsing

Sarapan apa pagi ni? Saya semestinya memilih sarapan tinggi protein untuk kesihatan tubuh badan, kenyang lebih lama dan bertenaga. Saya pernah baca, sarapan tinggi protein akan menjadikan anda langsing. Wah..menarik ni.

sarapan tinggi untuk berat badan ideal
Sarapan tinggi protein akan menjadikan anda langsing

Selain berasa kenyang lebih lama, protein akan menguatkan otot, meningkatkan kadar metabolisma seterusnya membantu dalam pembakaran lemak badan. Tidak syak lagi, sarapan tinggi protein akan menjadikan anda langsing!

sentiasa mengambil protein

Bagi yang bekerja, tentu ada masalah kan nak pilih sarapan sihat dan pastikan sarapan tu tinggi kandungan protein. Balik-balik nasi lemak, roti canai teh tarik. Lebih parah lagi kalau terus tak sempat sarapan. Lepas tu time lunch mula la nafsu makan membuak-buak. 

Bila tak sarapan, kita akan jadi terlalu lapar dan cenderung untuk makan lebih dari sepatutnya semasa lunch. Tabiat ini memang la menjana kenaikan berat badan yang melampau. Hihi

Lagipun bahaya tau, tak sarapan. Ia adalah antara penyebab kerosakan otak! Di tangga teratas lagi tu ha..


Anda sibuk? Tak sempat sarapan?
Saya ada cadangan untuk pastikan anda dapat sarapan tinggi protein seterusnya manjadikan anda langsing menawan. Cewah!

Ok serius ni.. Saya cadangkan anda ambil protein hebat ESP setiap hari. Senang jer, masukkan 1-3 sudu ESP dalam minuman kesukaan anda, shake dan sedia untuk diminum. Bukan je anda mendapat sarapan tinggi protein dan mengenyangkan, anda bakal menjadi langsing, bertenaga dan mendapat kulit yang cantik!

Saya pun amalkan ESP setiap hari. Selalu shake dengM air vico / ovaltine. (Baru order tamar cocoa yang dikatakan rasa ssbijik macam milo). Kalau rajin saya buat la resepi ESP yg mantap seperti resepi susu kambing + kurma +ESP  macam harini. (Mantap la sangat kan. Haha)


Sebenarnya ada banyak lagi resepi ESP yang anda boleh cuba. Boleh campur apa saja air kesukaan anda kecuali air bercafein dan air panas. Nak resepi paling simple? Campur air suam je.. Pure gitu... (Kalau malas sangat saya buat resepi ni la..hehe)

Nak cuba tak?

Boleh hubungi saya melalui FB : Syakirah Kapli

Atau whatsapp : 013-3353751

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard