Tip Magnet Rezeki: Meal Shakes Mampu Atasi Masalah Anak Sembelit

Thursday, January 1, 2015

Meal Shakes Mampu Atasi Masalah Anak Sembelit

Pernah dengar sembelit? Tipu la tak pernah dengar sembelit. Hehe. Kalau kita yang dewasa ni menderita sangat rasa bila kena sembelit kan, kanak-kanak yang lemah tu apatah lagi.

Saya pernah alami masalah anak sembelit ni. Tapi masa tu MRA baby lagi la. Anak first katakannn. Anak tak buang air besar dua tiga hari dah cuak muak dah. Siap gi tanya kat doktor cemana nak buat haa. Mudah ja, doktor pun tunjuk la caranya. Basahkan jari kelingking, letak sabun dan korek-korek sikit kat lubang b*nt*t dia tu, macam merangsang kat tempat tutt.. hehe.

Balik rumah terus try, bersembur-sembur keluar ha..kikiki.. Masa tu MRA baru 3 bulan gitu. Kecik lagi ha. Alhamdulillah dah besar-besar ni takda dah masalah sembelit budak tu. Kalau tak, mungkin mati kutu jugak ummi nak uruskan. hehe.

Macam mana nak atasi masalah anak sembelit ni?

1. Pantau pemakanan anak. Pastikan anak mengambil serat yang cukup. Galakkan anak mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran.

2. Ambil air kosong secukupnya.

3. Ambil suplemen mudah hadam.

Saya nak tekankan yang nombor 3 tu. Sejak MRA 2 tahun lebih, saya beri meal shakes. MRA kurang suka suplemen berbentuk pil, jadi meal shakes sememangnya pilihan terbaik. Mudah sangat, hanya campurkan meal shakes dalam minuman kesukaan dia ja.

Meal shakes ni bertindak sebagai multivitamin. Ia kaya dengan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.

Bagaimana Meal Shakes membantu mengurangkan sembelit?

Meal Shakes kaya dengan serat, ia membantu menyingkirkan lemak berlebihan danbahan buangan daripada usus. Meal Shakes diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain.

Lactalbumin tu apa?

Lactalbumin adalah bahan terbaik yang mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga dewasa.


Jom kawan-kawan.. Kita beri yang terbaik untuk anak kita. Selain mengurangkan sembelit, anak kita dapat la nutrien yang seimbang seterusnya mengurangkan risiko jatuh sakit.

Hubungi saya untuk penerangan lanjut ye.

Pm Facebook saya Syakirah Kapli
atau boleh whatsapp 013-3353751.

Atau, bagi memudahkan anda,
anda boleh buat belian terus di SINI

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard