Tip Magnet Rezeki: Apa Yang Kita Tulis Adalah DOA

Monday, October 5, 2015

Apa Yang Kita Tulis Adalah DOA

Alhamdulillah Ya Allah Ya Syakur.
Malam ni rasa best sangat. Hehe.. Jap nak fikir tajuk apa ntah nak letak ni. Huhu.

Sebenarnya dah lama saya usahakan sesuatu, tapi belum berjaya.
Dah usaha pun ala kadar je kan. Tak sesuai kot perkataan 'usahakan' tu. Kui kui kui..
Lebih kepada merangka-rangka dalam otak.

Tapi pagi tadi, saya cuba fikirkan secara serius. Tentang apa? Biarlah rahsia, sampai saya betul-betul berjaya. Hihihi, nak bagitau pun segan pulak rasanya. Just nak bagitau betapa pentingnya sesuatu yang kita nak tu DITULIS.

Kisahnya pagi tadi masa buat 'To Do List' saya selitkan sekali perancangan yang sebelum ni duduk berlegar dalam otak saja. Dan dihujungnya, saya tulis.. "Dapat hasil berterusan..Alhamdulillah"

Syukur Sebelum Dapat

Saya banyak mengikuti FB penulis buku BAD (Bertanya Allah Dahulu). Beliau selalu pesan, dalam berdoa, syukur dulu sebelum dapat. Datangkan feel seolah-olah dah dapat apa yang kita inginkan tu.

Mentor-mentor Shaklee saya pun pesan hal yang sama.

Sebab tu saya tulis, "dapat hasil berterusan, Alhamdulillah". Belum dapat lagi pun, tapi ucapkan syukur dulu. Padahal belum buat pun lagi, belum usaha betul-betul pun lagi. Baru rancang! Hihi.

Apa Yang Kita Tulis Adalah Doa

Semua sifu-sifu seantero dunia pesan apa yang kita cakap, fikir, buat, tulis semuanya adalah DOA. Sebab tu kena cakap, fikir, buat, tulis  yang baik-baik saja. Alhamdulillah kali ni Allah makbulkan doa saya agak cepat, saya dapat apa yang saya ingini, sebelum saya usakan betul-betul. Terkejut jugak. Terus cakap dalam hati..

"Syukur Ya Allah, Ya Syakur.. lepas ni nak lebih lagi.."

Hehe..

Allah Maha Kaya, Maha Pemurah

Kita selalu takut nak mintak yang besar-besar kat Allah. Kalau mintak pun tak yakin boleh dapat, betul tak? Padahal Allah Maha Kaya, Maha Pemurah. Mintak je nak apa pun. Yakin DIA mampu beri. Kalau DIA nak bagi, macam ni jee.. (petik jari)

Ok setakat ni sahaja perkongsian kali ni.

Jemput baca entry lama saya tentang SYUKUR.

Mudahnya Menjemput Rezeki Dengan Bersyukur

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard