Tip Magnet Rezeki: Petua Untuk Meredakan Marah

Tuesday, October 6, 2015

Petua Untuk Meredakan Marah

Assalamualaikum. Korang mesti pernah rasa kan. Marah sampai menggigil-gigil tangan. Kalau ikutkan hati, memang habis la.. Semua keluar.. Kan dah menyakitkan hati orang lain.

Nak petua untuk meredakan marah?


**Segera AMBIL WUDUK**
.
>> kata Nabi s.a.w : Falyatawaddo [ Maka berwudhuklah ] <<
Kenapa kena ambil wuduk?
.
+ Sebab marah ni salah satu sifat syaitan!
+ Dan syaitan pulak berkata kepada Allah :
kholaqtani min nar [ Engkau ciptakan aku daripada api ]..

Maka benarlah sabdaan Nabi s.a.w
iaitu bersegera untuk mengambil wuduk!

Logiknya : Api vs Air siapa menang? ==> sudah tentu air
bilamana air menang maka, diri kita akan jadi "neutral" semula.

bila dah neutral, boleh buat kerja macam biasa
orang sekeliling pun tak tension tengok kita ketat semacam.

Nota:
Pasni kalau ada rasa nak marah,
cepat-cepat g bilik mandi ambil wuduk! ‪#‎InsyaAllah‬ syaitan akan rasa PANAS dan tak hasut kita untuk bertindak diluar batas.

P/s : Tag dan Share cebisan nota ini kepada rakan-rakan anda
semoga usaha anda yg kecil ini dapat membantu mereka insyaAllah!

‪#‎BacaanMenarik‬
‪#‎AdaDisini‬ ~> [ http://goo.gl/TNogbg]

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard