Tip Magnet Rezeki: Tanda 'Best By' pada Meal Shakes

Saturday, October 17, 2015

Tanda 'Best By' pada Meal Shakes

Entry Ringkas : Isu tanda 'best by' pada Meal Shakes.

Tanda 'Best By' Pada Mealshake
Pada yg dah beli dan nak beli mealshake suka saya nak jelaskan tentang perkataan 'BEST BY' yg tertera pada bawah canister mealshake ni

Biasa supplemen shaklee ni tulis EXPIRED BY tp mealshake ni unik sikit sebab tulis 'BEST BY'

Persoalannya boleh ke makan lagi mealshake ni jika dah lebih tarikh ini ataupun jika belum buka tp tgk2 tarikh dah nak hampir dgn tarikh best before tu

Jawapannya boleh

Jika mealshake masih belum dibuka, ia boleh bertahan sehingga 1 tahun dari tarikh best before tu dan jika sudah dibuka pastikan simpan dalam peti ais bg memastikan lebih tahan lama dan ditutup rapat

Jika dah dibuka pun pastikan warnanya tidak bertukar kepada kuning dan menjadi berketul2, kalau jd mcm ni biasanya bau vanila pun takde dan rasa pun dah lain sbb mealshake ni ada campuran lactosa jd agak sensitif dgn udara mcm milo or susu anak2 kita kan kalau kita dah bukak lama sangat pun jadi camtu macam berketul2 kan.

Kalau boleh setiap kali dibuka habiskan dalam masa 1-2 bulan tapi kalau tak boleh, simpan dalam peti sejuk bagi memastikan keaslian mealshake ni.

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard