Tip Magnet Rezeki: Umur 60 Tahun Masih Subur - Makcik Sumber Inspirasi :)

Thursday, November 12, 2015

Umur 60 Tahun Masih Subur - Makcik Sumber Inspirasi :)

Subur macam mana tu? stay tune~ Hehe.

Meh saya cerita. Semalam terbaca satu status dari keluarga Shaklee. Beliau pergi kelas yang Shaklee anjurkan. Ada la perkongsian dari seorang ni, boleh dipanggil Mak Cik Shimah. Makcik Shimah da berumur 60 tahun tau.

Beliau ni dah jadi ahli Shaklee sejak tahun 1993 lagi. Ha.. lama giler kan. Nak dijadikan cerita, makcik Shimah ada masalah alergik yang kronik sejak kecil. Kulit yang sangat sensitif, tangan kalau terkena habuk akan kering dan berdarah. Gusi pun selalu berdarah sampaikan dia jarang buka mulut sebab orang akan nampak darah pada gigi.

Satu lagi masalah yang dialami Makcik Shimah adalah injap pada jantungnya bocor sejak dari kecil lagi. Untuk elakkan komplikasi pada jantung doktor nasihatkan Makcik Shimah sentiasa mengawal paras kolesterolnya,

Selama 20 tahun Makcik Shimah menjalani rawatan untuk alergiknya yang kronik, macam-macam lagi penyakit datang. Antaranya buasir dan resdung. Masa tu umur makcik Shimah 38 tahun. Agak frust bila diberitahu itu adalah antara tanda-tanda penuaan.

Masa tu la dia mula cuba Shaklee. Upline Makcik Shimah yang juga seorang doktor beri satu buku mengenai ascorbic acid flush. Untuk keluarkan toxin dalam badan menggunakan vitamin C dan kalsium. Makcik Shimah mula mengambil vitamin C dalam dos yang tinggi beserta kalsium. (sekarang Ostematrix)

Nota: Vitamin C boleh diambil dalam dos yang tinggi dengan syarat ia adalah Sustained Release.

Ada lagi beberapa vitamin yang diambil oleh Makcik Shimah sejak 22 tahun lalu.

Alhamdulillah, semua masalah yang di hadapi Makcik Shimah selesai dengan izinNya. Kolesterol sentiasa ok dan paling menarik di usia 60 tahun Makcik Shimah masih subur! Maksudnya masih belum putus haid ye kawan-kawan.

Kagum betul saya baca cerita ni. Terima kasih kepada Aishah Amin yang berkongsi kisah Makcik Shimah di facebook beliau. Kisah ini memberi inspirasi kepada saya untuk terus konsisten mengambil vitamin. Hehe..

Credit : FB Aishah Amin

Kalau korang nak cuba jugak produk Shaklee, tapi tak tau nak cuba yang mana,
boleh hubungi saya ya.

FB : Syakirah Kapli
HP : 013-3353751

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard