Tip Magnet Rezeki: Penyerahan 100% Kepada Allah

Wednesday, May 11, 2016

Penyerahan 100% Kepada Allah

Bismillah.

Saya kongsikan bingkisan penulisan Pn. Nora Yusof kerana Allah Ta'ala.

[ Allah kan ada. ^_^ ]

.
Dia beri nikmat
Dia juga yang tarik nikmat
.
Kalau dia beri sakit, dia jualah yang menyembuhkan.
.
Ingat.
Doa tu juga usaha.
Doa tu juga ikhtiar.
Doa tu juga ubatnya.
.
Kan ada je orang yang malas berdoa. Malas berdoa maksudnya malas berusaha. Orang macam ni tak percaya dengan doa. Sebab tu lebih suka guna cara atau ikhtiar lain.

Buah-buahan tu makhluk. Soya, kacang, durian, sayuran tu makhluk ciptaan Allah. Ubat tu juga makhluk. Manusia juga makhluk. Sedangkan doa itulah ubat sebenarnya. Sebab doa tu terus sampai kepada Allah.

Kita lebih suka ikhtiar gunakan makhluk daripada nak meminta terus kepada Allah. Salah ke? Tak salah. Tapi letak no.2. Sebab berkesannya suatu ikhtiar melalui makhluk pun hanya dengan izin Allah jua.


.
.
Tapi fahamilah yang satu ni. ALLAH suruh kita sabar dan solat je bila ada apa-apa masalah. Berdoa bersungguh-sungguh dengan esak tangis dan khusyuk.

Tak lain tak bukan diberinya masalah supaya kita ni balik semula pada dia. Dapat nikmat lupakan dia. Ingat gitu-gitu aje. Lepas solat.. baca doa dua minit blah lipat telekung dan lain-lain.

Tak suka cakap dengan Allah lama-lama. Tak suka nak bercerita masalah ngan Allah terus terang. Nampak? Pastu bila nak berkesan usaha iktiar atau tawakal melalui doa?
.

Kembalilah kepadaNya dengan penyerahan 100%.
.
.
.
Nora Yusof.
Penulis Ebook Formula Tarik Rezeki
Http://bit.ly/TipsRezekiMudah

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard