Tip Magnet Rezeki: REZEKI... Kenapa Masih Berkeluh Kesah

Monday, May 9, 2016

REZEKI... Kenapa Masih Berkeluh Kesah

Bismillah..

Harini saya kongsikan bingkisan penulisan Pn. Nora Yusof, penulis Ebook Formula Tarik Rezeki yang tengah HOT tu.

Saya kongsikan disini kerana Allah Taala.

.
Semalam ada hamba Allah ni mesej saya.
.
Katanya saya ni insan lemah cikpuan. Selalu terlalai. Tengok jiran sebelah laris je jualannya. Jualan saya pula tak habis.  :'(
.
.
.
Wahai sekalian manusia. Tahukah kita takdir kita telah ditetapkan?
.
Tidak cepat
Tidak lambat
Tidak kurang
Tidak bertambah melainkan
.
.
TELAH TERTULIS di Loh Mahfuz.
.
Kenapa kita selalu risau rezeki orang lebih banyak dari kita?
.
kenapa kita selalu risau rezeki kita sikit tak bertambah-tambah?
.
Sebenarnya. Sikit pun tak perlu risau. ALLAH dah tetapkan dah untuk kita sekian-sekian. Kita dengki dengan orang kita dapat apa? Kita dengki adakah rezeki dia akan berkurang? Dan adakah rezeki kita akan bertambah?

Sikit pun tak jejaskan rezeki masing-masing sebab Allah dah tetapkan dalam buku catatan takdir kita. (fahamkan betul-betul yang ni).
.
Kita dengki dapat dosa aje adalah.
.
Rezeki kita ada cuma apabila sampai masa yang tertulis akan sampailah.
.
Ubatnya yakin, percaya dan jangan berhenti ibadah(usaha), sabar dan syukur.
.
Kenapa dengki dengan saya yang boleh tulis buku ni? ALLAH dah takdirkan perjalanan hidup saya macam ni. Menjadi seorang penulis. Sedangkan sejak kecik tak pernah pulak saya bercita-cita ni. :3
.
.
Tak perlu dengki iri hati. Terima je takdir diri kita yang Allah dah tentukan. Allah pun mungkin takdirkan anda pun menjadi penulis juga suatu hari nanti. Tapi rupa-rupanya dapat inspirasi menulis melalui saya. Siapa tahu? Ntah-ntah takdir anda lagi best dari saya. Jadi tak perlu jeles-jeles.
.
Jalan hidup dan jalan rezeki manusia ni pelik-pelik tapi destinasi dan tujuannya tetap satu iaitu..
.
.
.
Buatlah untuk cari redha Allah.
.
Kita dilahirkan untuk menjadi yang terbaik pada diri masing-masing. Berdoalah selalu. Takpayah dengki orang dapat hidayah ke. Orang dapat buat sale ke. Orang dapat jadi jutawan ke. Tak payah fikir orang. :3 fikir untuk ubah diri kita.
.
Kita ni dah tahu diri kita lemah lalai lupa. Janganlah diikutkan sangat lemah tu. Kuat lah sikit lawan nafsu. Semua orang lemah. Memang dah sifat manusia Allah jadikan lemah. Walau macam tu, tak bolehlah kita duk layan lemah tu. Kita yang pilih nak jadi kuat iman dan jadi manusia baik atau sebaliknya.
.
.
Anda tak mungkin jadi saya. Saya pun tak mungkin jadi anda. Setiap diri kita adalah ISTIMEWA. Jadi terima dengan redha (ikhlas) dan resapkan takdir yang Allah dah tentukan untuk kita.
ok?
.
.
Alhamdulillah. Semoga bermanfaat. Silakan siapa yang nak share tu.
.
Nora Yusof
#Pengasas_FTR
Formula Tarik Rezeki

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard