Tip Magnet Rezeki: November 2016

Wednesday, November 30, 2016

Syukur itu bukan sekadar ucapan "Alhamdulillah"

Bismillah
#TipMagnetRezeki


Sentiasa BERSYUKUR.
Siapa yang bersyukur, Allah tambahkan nikmat.
(Surah Ibrahim ayat 7)

Syukur bukan sekadar ucap "Alhamdulillah"

Selarikan dalam hati, nikmat ini kurniaan Allah.
Manfaatkan nikmat itu bagi mendekatkan diri dengan Allah.

Contoh:

Dapat HP percuma.

Yakini hanya dengan izinNya kita dapat HP.
Ucap terima kasih pada Allah & pemberi HP.

Gunakannya di jalan yang diredhai Allah,
misalnya untuk berniaga, download tazkirah, Al-Quran & lain-lain perkara yang boleh mendekatkan kita pada Allah.

Usah gunakannya untuk tulis dan sebar fitnah, lihat perkara maksiat dan terlalu asyik dengan HP hingga lalai dalam ibadah padaNya.

Sama-sama kita bersyukur atas segala perkara dengan syukur yang sebenar-benarnya.

Wallahu a'lam.
baca lagi

Thursday, November 3, 2016

Bersihkan Kolam Jiwa - Jemput Rezeki

Bismillah.
#TipMagnetRezeki

Rezeki Allah itu turunnya ibarat air hujan,
mencurah-curah dan melimpah ruah.

Namun, kita dengan sengaja memasang
'payung' menghalang dari terkena hujan.
Hasilnya, kita dapat tempiasnya sahaja.

'Payung' itu ibarat dosa-dosa yang kita.
Dosa menghalang rezeki sampai pada kita.

Sebab tu sifu-sifu banyak tekankan pembersihan kolam jiwa dalam menjemput rezeki. Bersihkan kolam jiwa dari keladak dosa yang kita lakukan.

Di awal-awal bab ebook 111 Formula Tarik Rezeki juga ada menyentuh bab ini secara terperinci. Iaitu dalam Bab 1 (Kenapa Rezeki Sempit & Bocor) dan Bab 3 (Tip Rezeki Pantas-Bersih Kolam Jiwa).

Banyak perkara yang kita anggap remeh, sebenarnya memberi kesan terhadap rezeki kita. InsyaAllah ebook ni mampu bantu anda.

Untuk kandungan keseluruhan ebook klik sini :
bit.ly/KandunganFTR

Review FTR : bit.ly/ReviewPembacaFTR

Untuk info lanjut tentang pakej ebook klik sini
bit.do/magnetrezeki


baca lagi

Wednesday, November 2, 2016

Allah Suka HambaNya Yang Berdosa Lalu Bertaubat

Allah Suka Orang Yang Buat Salah Lalu Bertaubat.

Baru2 ni terdengar huraian satu hadis mengenai perkara di atas. Bukan sekali, namun 3x dari ustaz berbeza. Rasa macam satu sign nak kena share pasal ni. Hehe.

Ceritanya, ada seorang lelaki mengembara di padang pasir menaiki unta. Lengkap dengan semua keperluan termasuk makanan atas belakang unta tu.

Sampai satu tempat, dia berhenti rehat. Sedar-sedar dia dah kehilangan unta tu. Dia punya kecewa tu taktau nak habaq. Tengah padang pasir kot. Tanpa kenderaan, tanpa keperluan makanan dll.

Hampir putus asa.

Tiba-tiba unta dia melenggang kangkung mai balik kat dia. Dia punya seronok tu taktau nak habaq sampai dia tersasul menyebut "Allah hambaku, aku tuhanmu". Camtu la..

Hadis tu menyebut, se-gembira2 lelaki yang kehilangan unta, lalu unta itu kembali, gembira lagi Allah bila mana hambaNya berbuat salah, lalu kembali bertaubat padaNya.
.
.
Allah Maha Pengampun, Pengasih, Penyayang.
Jika kita rasa dosa kita setinggi gunung,
yakinlah keampunan Allah seluas langit dan bumi.

Moga bermanfaat.
baca lagi
 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard