Tip Magnet Rezeki: Allah Suka HambaNya Yang Berdosa Lalu Bertaubat

Wednesday, November 2, 2016

Allah Suka HambaNya Yang Berdosa Lalu Bertaubat

Allah Suka Orang Yang Buat Salah Lalu Bertaubat.

Baru2 ni terdengar huraian satu hadis mengenai perkara di atas. Bukan sekali, namun 3x dari ustaz berbeza. Rasa macam satu sign nak kena share pasal ni. Hehe.

Ceritanya, ada seorang lelaki mengembara di padang pasir menaiki unta. Lengkap dengan semua keperluan termasuk makanan atas belakang unta tu.

Sampai satu tempat, dia berhenti rehat. Sedar-sedar dia dah kehilangan unta tu. Dia punya kecewa tu taktau nak habaq. Tengah padang pasir kot. Tanpa kenderaan, tanpa keperluan makanan dll.

Hampir putus asa.

Tiba-tiba unta dia melenggang kangkung mai balik kat dia. Dia punya seronok tu taktau nak habaq sampai dia tersasul menyebut "Allah hambaku, aku tuhanmu". Camtu la..

Hadis tu menyebut, se-gembira2 lelaki yang kehilangan unta, lalu unta itu kembali, gembira lagi Allah bila mana hambaNya berbuat salah, lalu kembali bertaubat padaNya.
.
.
Allah Maha Pengampun, Pengasih, Penyayang.
Jika kita rasa dosa kita setinggi gunung,
yakinlah keampunan Allah seluas langit dan bumi.

Moga bermanfaat.

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard