Tip Magnet Rezeki: Ditimpa masalah sama berulangkali? Mungkin ini sebabnya..

Thursday, March 9, 2017

Ditimpa masalah sama berulangkali? Mungkin ini sebabnya..

Pernah tak rasa macam ditimpa ujian yang sama atau hampir sama sahaja, berulang-ulang. Selesai satu masalah, satu lagi masalah hampir sama datang.

Saya ada belajar satu perkara baru dari Ebook dan buku Pn Nora Yusuf, 111 Formula Tarik Rezeki.

111 Formula Tarik Rezeki

Dalam salah satu topik tu tertulis tentang ujian. Allah tetap menguji kita sehinggalah kita belajar sesuatu dari ujian tu.

Selagi kita tak ambil pengajaran, selagi itu ujian yang sama datang.

Saya berikan satu ontoh;

Ada saja orang yang sakiti hati kita, dah pindah tempat kerja pun masih ada yang sakiti kita. Dimana-mana ada saja orang tak senang dengan kita.

Mungkin Allah nak ajar kita sabar. Selagi kita tak sabar dan memaafkan, perkara yang sama akan kita hadapi, berulangkali.

Perkara ni disokong oleh Ust Nasrullah dalam salah satu audio magnet rezeki beliau. Katanya, jika hati kita sakit disebabkan perbuatan orang lain, yang perlu disemak adalah hati kita sendiri.

Apa yang boleh disimpulkan dari contoh ni,
Jika kita disakiti, usah menghukum orang yang menyakiti itu, namun audit diri dalam-dalam, apa yang aku pelajari dari perkara ni. Apakah hikmahnya.

Terima seikhlasnya, redha, sabar dan maafkan semuanya. Minta pada Allah supaya diberi kesabaran dan kekuatan untuk memaafkan.

Allah datangkan ujian supaya kita kembali padaNya, meminta, mengadu HANYA pada Allah. InsyaAllah dengan izinNya kita lebih tenang, tiada lagi rasa sakit hati.

Gitew. Psst.. Sakit hati juga antara punca rezeki sempit dan semput. 😅

...
Ebook dan buku 111 Formula Tarik Rezeki boleh didapati melalui link >> 111 FTR.

Atau whatsapp 019-491 7769

Lihat review pembaca FTR >> ReviewPembacaFTR


No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard