Tip Magnet Rezeki: Hargai Ilmu - Tarik Rezeki Melimpah

Sunday, June 4, 2017

Hargai Ilmu - Tarik Rezeki Melimpah

Bismillah
.
Kisah dapat rm6000++ selepas beli buku FTR tak sampai sebulan. 😊😊

Kisah ini diceritakan sendiri oleh Puan Nora Yusof, penulis buku FTR - Formula Tarik Rezeki.
.
.
Ada seorang pembaca. Dia diserabutkan hutang. Hidup tak pernah tenang. Di luar orang nampak memang dia berduit. Sebab postnya beratus orang like. Post-postnya ramai follower. Tapi tak sangka hidupnya dipenuhi hutang. Yelah kisah di fesbuk mana ada nak cerita kesesakan kepayahan. Cerita yang indah-indah je.
.
.
Pada suatu hari. Beliau mesej saya. Nak buku ftr. Okey saya cakap. Baiklah. Waktu dia nak buku ni, dia tak cakap lagi masalah dia pada saya. Saya pun tak pernah terfikir kenapa dia nak buku ni sebab kalau tengok dari segi follower, pemakaian dan sebagainya boleh kaya dia tak perlukan buku ni pun sebab ilmu dia yang dia share pun dah cukup sebenarnya.
.
.
Saya malas nak fikir, jadi pos jelah. Ikut suka dialah, dia beli dia nak buat apa dengan buku tu pun. Satu je ayat saya, kalau beli buku sebab nak selesaikan masalah hidup. Anda akan dapat yang tu lah.


Kalau beli buku sebab nak kondem ilmu apa ada dalam tu, anda takkan dapat apa yang dicari. Ilmu walau satu ayat dalam buku tu, kita pernah baca atau tak, kita dah biasa dengar atau tak tunjukkan rasa 'hormat' pada ilmu tu dengan setinggi-tinggi iman.

Macam kita rasa kita dapat hadiah gitu. Anggap ilmu tu kita nak hadam lagi dengan penuh rasa cermat dan teliti tanpa mengira siapa yang tulisnya.
.
.
Itu je pesan saya.
.
Selang beberapa hari, dia tamat baca. Dia dapat sesuatu. Dan perlahan-lahan dibongkarkan kisah hidupnya satu persatu pada saya. Saya pun tak jangka rupanya dia dalam kesempitan. Kalau anda tengok pun memang takkan jangka langsung.
.
.
Okey kemudian, saya cakap takpalah. Sekarang cuba ikut saranan ftr terutamanya tulisan saya yang bahagian pelengkap rezeki dan bab hutang. Fahami betul-betul.
.
.
Dalam masa 4 hari, dia dapat balik duit dia rm1000++ lebih tanpa modal dengan jualan satu produk. Dia rasa seronok. Kemudian, dia baca lagi ftr, dia luahkan rasa seronok dengan ketenangan hati yang dia dapat. Tak macam sebelum ni. Dia terus jual produk sampai 28 hari lamanya. Dalam masa 28 hari tu. Macam-macam perkara ajaib jadi kat dia, hutang dia yang bertahun tak selesai, selesai dalam masa sebulan.
.
.
Saya tanya, apa dia buat? Jawapan dia?
.
.
Hargai ilmu. Seperti anda hargai berharganya duit dan emas.
.
.
Itu je jawapan dia.


.
.
Dia dah faham. Saya Alhamdullillah. Tanda orang sombong dengan ilmu.
.
'Alah yang ni aku dah tau dah.'
'Yang ni aku dah baca dah'
'Ini je yang nak dicakap'
.
.
Ada je perkara atau seumpama ayat diatas ni terdetik dalam hati. Maka nahaslah kita. Itu pesannya.
.
.
Dan dengan gembiranya dia beritahu sales dia melebihi rm6000++ dan dia sekarang sibuk nak pilih pakej nak pergi bercuti reward diri.
.
.
Saya. : erk... Alhamdullillah.
.
.
Tahniah dan syukur pada Allah. 😊😊

-----

Subhanallah. Ini bukanlah perkara pelik yang berlaku pada pembaca FTR. Malah ramai lagi yang dah lalui pengalaman ajaib macam ni. Antaranya..

Klik untuk view lebih besar


Klik untuk view lebih besar

Nak juga rasa macam ni? Dapatkan naskah anda sekarang 
di sini >> Formula Tarik Rezeki <<

Jika ada kemusykilan, 
Whatsapp 019-491 7769


No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard