Tip Magnet Rezeki: Sakit Hati Punca Rezeki Sempit

Tuesday, July 18, 2017

Sakit Hati Punca Rezeki Sempit

SAKIT HATI, PUNCA REZEKI SEMPIT

Silakan share. :)

Antara perkara yang menyentap perasaan masa mula-mula baca buku Formula Tarik Rezeki (FTR) adalah bila baca bab sakit hati. Rupa-rupanya sakit hati tu menyekat rezeki.



Lebih mengejutkan lagi...

Bukan saja menyakitkan hati orang lain itu berdosa, rasa sakit hati pada orang yang menyakitkan hati juga berdosa.

Dan.. Kedua-duanya penyebab REZEKI SEMPIT.

Masa awal2 tu rasa, biar betul... (nampak sangat masa tu banyak sakit hati kat orang kan. Kikiki) Hakikatnya, betul lah. Sebab Allah suruh kita sabar walau apa pun yang berlaku dan saling bermafaan.

Habis tu, bila orang sakitkan hati kita, cemana nak bagi tak sakit, kalo dah memang rasa sakit benor hati ini. Hehe

Rasa sakit hati tu kan ujian. Bila Allah uji, bukan kuasa kita nak hilangkan ujian tu, Allah saja boleh hilangkan rasa tu.

Pertama, mohon ampun dengan Allah sebab kita tak mampu sabar, mengaku pada Allah kita memang rasa marah sangat-sangat.

Kedua mohon kekuatan dari Allah supaya kita jadi sabar, tenang dan memaafkan orang yang sakiti kita. Mohon petunjukNya.

Mohon juga keampunan dan taufik hidayah bagi pihak orang yang sakitkan hati kita.

Seburuk apa pun sesuatu perkara, bila kita rujuk ke Allah, pasti tenang. Walaupun masalah belum selesai, ketenangan hati tu rahmat paling besar dah.

Hati yang tenang juga magnet rezeki paling ampuh!

Sebenarnya banyak lagi hal menyentap jantung dan hati dalam FTR tu. Kalo uols dah sedia nak kasi cuci itu hati, nak ketenangan sebenar, boleh dapatkan FTR segera k..

Kalo belum sedia, its ok.. Allah pasti aturkan yang terbaik untuk semua. FTR hanya salah satu 'alat bantuan' yang terbukti mengubah persepsi ramai orang.

- Syakirah Kapli
Skuad Elit FTR.

P/s: Saya ada create 1 group eksklusif untuk saya kongsikan Nota Jemput Rezeki. Kalo ada yang nak join sila klik - Nota Jemput Rezeki.

Free jer.. ;)

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © Owner's Blog | All Rights Reserved | Design By Adam Faiz Back to Top|Dashboard